Este atractivă piața din România pentru retailerii spanioli? Ce spune Emilio Luque Ascanio, președintele ASEMER
Retail.ro a discutat cu Emilio Luque Ascanio, președintele Asociației Investitorilor Spanioli în România (ASEMER). Acesta ne-a oferit câteva detalii despre interesul pentru produsele spaniole pe piața din România, dar și despre intenția retailerilor spanioli de a comercializa produse pe piața locală.
Cât de atractivă este piața din România pentru retailerii spanioli?
Retailul şi industria agroalimentară atrag interesul investitorilor spanioli, în ciuda faptului că în supermarketurile din România se comercializează puține produse de proveniență spaniolă.
În acest sens, ASEMER și-a propus să îmbunătățească promovarea acestui sector. Per ansamblu, România este văzută drept o piață cu potențial mare pentru antreprenorii spanioli, care sunt primiți cu deschidere de către consumatorii români.
Emilio Luque Ascanio, de meserie avocat, a preluat conducerea asociației în 2019, iar acesta și-a propus să creeze o comunitate cât mai mare de oameni de afaceri. În opinia sa, avantajul României pentru investitorii spanioli este faptul că avem culturi foarte asemănătoare, spre deosebire de alte țări din est, precum Bulgaria, Cehia sau Ungaria.
„Începând cu 2005 până în 2008, investițiile spaniole în România s-au aflat pe un trend ascendent, până în momentul crizei financiare. Începând cu acel moment, situația s-a schimbat, mediul de afaceri de aici intrând în conflict cu modul de lucru al investitorilor spanioli” a declarat președintele asociației ASEMER.
Spania este o țară cu o piață internă foarte bine dezvoltată, spune avocatul. Totuși, pentru ca o țară ca Spania sa-și poată lista produsele la raft în estul Europei, are nevoie de o cerere concretă, deși, privind per ansamblu, România poate reprezenta o piață în dezvoltare cu mult potențial.
De ce întârzie să apară produsele spaniole pe piața noastră
„Este o realitate faptul că, în cazul în care vreau să cumpăr un ulei de măsline produs în Spania, eu nu îl pot achiziționa nicăieri în România. Singurele produse spaniole care apar ocazional sunt cele listate la rafturi de Lidl, în săptămâna spaniolă. În altă ordine de idei, România este o țară care cunoaște foarte bine Spania și există interes pentru produsele spaniole, afirmă Luque, totuși, producătorii spanioli nu au încredere în România, întrucât condițiile de piață nu sunt atât de avantajoase” a spus avocatul.
Acesta a mai explicat că riscul comercial este destul de elevat. Pe de o parte, exportatorii spanioli au întâmpinat o serie de probleme în ceea ce privește exportul de produse. Pe de altă parte, există și o lipsă de cunoștințe și informații legate de piața autohtonă în rândul investitorilor spanioli, ceea ce reprezintă un impediment pentru comerțul cu produse din Peninsula Iberică.
Continua să citești: